Komşularımızın Bilgisine

Sevgili Komşularım,

Şişli Belediyesi olarak 1 Şubat’tan bu yana Koronavirüs salgınına karşı canla başla çalışıyoruz. Özellikle sokağa çıkma kısıtlamalarının ardından başta 65 yaş üstü komşularımız olmak üzere ihtiyacı olan her komşumuzun yardımına koşuyoruz.

Bu süreçte;

Kaymakamlığımız işbirliğiyle kurduğumuz Şişli Belediyesi Vefa Sosyal Destek Grubu, 65 yaş üstü veya kronik rahatsızlığı olan komşularımız için günün her saati hizmet veriyor. Bize başvuran komşularımızın market alışverişlerini yapıyoruz, eczane ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Hastane randevusu olan komşularımızı evlerinden alıp randevularına yetiştiriyoruz.

65 yaş üstü komşularım! Siz hiç merak etmeyin, bizler buradayız ve sizleri hiçbir zaman yalnız bırakmayacağız. Tüm ihtiyaçlarınız için 444 31 12 numaralı Komşu Masa hattımızdan bizlere bir ALO demeniz yeterli.

Şişli genelinde ihtiyaç sahibi ailelerimize elimizden gelen her türlü imkanımızla destek oluyoruz. Sosyal Destek uzmanlarımız eşliğinde ihtiyaç sahibi hanelerimize sıcak yemek götürüyoruz. İstanbul Halk Ekmek işbirliğiyle haftalık 35.000 Akdeniz ekmeğini ihtiyaç sahibi komşularımızla paylaşıyoruz.

Bu dönemde sizlerin sağlığı ve hijyeni bizim için her şeyden önemli.

Evlerinden çıkmak zorunda olan komşularımız için aldığımız önlemler kapsamında, ilçemizdeki 120 otobüs durağı, 68 taksi durağı ve komşularımızın yoğun olarak çalıştığı 12 iş merkezimizi dezenfekte ettik ve etmeye de devam ediyoruz.

Belediyemizin yanında kurmuş olduğumuz dezenfeksiyon istasyonunda ticari taksi, dolmuş, servis otobüsü ve ambulans olmak üzere toplamda 13.830 aracımızı ilaçladık.

Başta Şişli Etfal ve Okmeydanı SSK gibi büyük hastanelerimiz olmak üzere, ilçemizde bulunan 16 hastanemizin, 20 aile sağlık merkezimizin ve 400 eczanemizin temizlik ve dezenfektasyonlarını rutin çalışmalarımızın da üstünde bir sıklık ve çabayla gerçekleştiriyoruz.

Yine sizlerin yoğun olarak kullandığı 92 kamu binası, 22 noter, 55 banka şubesi ve 25 mahalle muhtarlığımız ekiplerimizce rutin olarak dezenfekte ediliyor.

Temizlik ekiplerimiz kamusal alanların hijyenini sağlamak için 7/24 görev başındalar ve her akşam periyodik olarak mahallerimizi temizlemeye devam ediyorlar.

Zabıta ekiplerimiz Pazar yerleri ve marketler başta olmak üzere ilçe genelinde hijyen kurallarına uyulması için denetim gerçekleştiriyorlar. Semt pazarlarımızda hem komşularımıza hem de Pazar esnafımıza maske dağıtıyoruz. Hijyenik alışveriş yapabilmeniz için her defasında pazarlarımızın giriş çıkışlarına dezenfektan noktaları kuruyoruz.

Sağlık İşleri Müdürlüğümüze bağlı tüm birimlerimiz bu süreçte de hizmet vermeye devam ediyor. Son 1 aydır yaklaşık 6000 komşumuza sağlık hizmeti sunduk. Ayrıca hasta nakil ambulanslarımız vasıtasıyla 215 hastamızın hastaneye nakillerini gerçekleştirdik. 761 hastamıza laboratuvar hizmeti verdik. 144 hastamızı ise diyaliz merkezlerine ulaştırdık.

Bölgemize bulunan kamu hastanelerinde çalışan sağlık personellerimizin konaklamaları için ilçemizdeki oteller ile irtibata geçtik. Şişli Etfal Hastanesi çalışanlarımız için Divan Otel, Okmeydanı SSK Hastanesi çalışanlarımız için The Craton Otel kapılarını sağlık personellerine açtı. Ayrıca gönüllü insiyatiflerle sağlık çalışanlarımıza mesai saatlerinde ek gıda destekleri sunmaya çalışıyoruz.

Bu süre zarfında sokakta yaşayan can dostlarımızı da unutmadık. Her zaman yaptığımız besleme çalışmalarının sıklığını arttırdık. Veteriner İşleri Müdürlüğümüz mahallelerimizdeki can dostlarımızı beslemek için her gün her saat sokakta.

Evlerinde olup psikolojik desteğe ihtiyaç duyan komşularımıza Evden Psikolojik Danışmanlık Hizmeti başlattık. Bilimevleri ve Toplum Merkezi öğrencilerimiz için uzaktan eğitime geçtik.

Tüm bunların yanında gerek personellerimizin gerekse de ilçemizde bulunan kamu çalışanları ve ihtiyaç sahibi komşularımızın kullanması için 55.000 maske, 20.000 çift eldiven ve 5.500 koruyucu elbise dağıttık. 1600 adet el dezenfektanını da kamu kuruluş ve çalışanlarına tahsis ettik.

Gününüze biraz olsun gülümseme katabilmek için ilçemizin müzisyenlerinden kurduğumuz orkestramız haftanın 3 günü mahalleleri dolaşıyor ve sizlerle beraber şarkılar söylüyor.

Bizler buradayız ve bu süreç ne kadar sürerse sürsün sizlerin yanında olmaya devam edeceğiz.

Şimdi dayanışma zamanı kıymetli komşularım, şimdi Şişli’de komşuluk zamanı. Çok şeyler atlatmış bir ülke olarak bu hastalığında en kısa zamanda üstesinden gelecek, sağlıklı günlerde yeniden kucaklaşacağız.